Jun 23, 2016

Crabby - cute crochet crab - free pattern/ Crabby - uroczy szydełkowy krab - darmowy wzór

!! So happy I finally wrote a pattern for crochet crab !!
I was thinking about it for a long time but couldn't find spare time for this project. I hope you like it and will crochet at least one :)

Pattern is really simple. You need to know basic stitch only.
What's the best pattern is free, but be nice and do not steal.

Do not sell projects made using this pattern and mark me as a designer. Please do not use my photos without my permission and please do not sell my pattern!
Thank you.



!! Jestem przeszczęśliwa, że wreszcie udało mi się napisać wzór na szydełkowego kraba!!
Myślałam o tym projekcie już od bardzo dawna, ale ciągle brakowało mi czasu by go zrealizować. Mam nadzieję, że podoba się Wam i zrobicie sobie przynajmniej jednego takiego samego :)

Wzór jest naprawdę bardzo prosty. Wystarczy jedynie znać podstawowe ściegi.
Co najważniejsze - wzór jest darmowy, ale bądź miły/miła i nie kradnij.

Nie sprzedawaj prac zrobionych przy użyciu tego wzoru i oznacz mnie jako projektanta. Proszę nie używaj zdjęć bez mojej zgody i proszę nie sprzedawaj mojego wzoru!
Dziękuję.






Crabby - cute crochet crab



yarn: Yarn Art Jeans (195 metres/ 50 grams)
crochet hook size: 3 mm
safety eyes: 9 mm
work spiral
US pattern 


abbrevations: 
ch – chain
st - stitch
sc – single crochet
hdc – half double crochet
sl st – slip stitch
inc – increase (work 2 sc in one stitch)
dec – decrease (work 2 stitches in one)
MR – magic ring 


BODY (top)
MR
R1: 6 sc in MR (6)
R2: 6 inc (12)
R3: sc, inc (18)
R4: 2 sc, inc (24)
R5: 3 sc, inc (30)
R6: 4 sc, inc (36)
R7: 5 sc, inc (42)
R8: 6 sc, inc (48)
R9-R10: 48 sc (48)
R11: 1 ch, sl st to the next chain (repeat around)

Fast off.
Place safety eyes between R5 and R6. 
Sew a smile. 

BODY (bottom) 
MR
R1: 6 sc in MR (6)
R2: 6 inc (12)
R3: sc, inc (18)
R4: 2 sc, inc (24)
R5: 3 sc, inc (30)
R6: 4 sc, inc (36)
R7: 5 sc, inc (42)
R8: 6 sc, inc (48)
R9-R10: 48 sc (48)

Fast off and leave a long talil for sewing this part to the top of body.
Sew top and bottom together and stuff.




BIG ARM (make 2)
MR
R1: 6 sc in MR (6)
R2: sc, inc (9)
R3-R6: 9 sc 
R7: 2 dec, 5 sc (7)
R8: 2 sl st, 5 sc (7)
R9-R10: 7 sc (7)

Sl st to the next stitch.
Fast off.

ARM (make 4)
MR
R1: 7 sc in MR (7)
R2-R7: 7 sc (7)

Sl st to the next stitch.
Fast off.

BOTTOM ARM (make 2)
MR
R1: 7 sc in MR (7)
R2-R6: 7 sc (7)
R7-R8: 2 hdc, 5 sc (7)

Sl st to the next stitch.
Fast off. 



Sew all legs to the body and that's it :)
Simple, isn't it?









I will be happy when I could see your own crabs made from my pattern :)

Będzie mi bardzo miło, jeśli będę mogła zobaczyć Wasze kraby zrobione przy użyciu mojego wzoru :)

 

Ania 

2 comments:

  1. Fantastyczny krab :-) Gratuluję napisania wzoru :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  2. Ale piękny :) Dla mnie pisanie takiego wzoru to czarna magia, ale widać, że masz ogromny talent :)

    ReplyDelete

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...